Thursday, January 28, 2016

Mimpi Ngeri


perkara yang paling aku takut dan benci
muncul dalam mimpi
walaupun mimpi, ianya seperti realiti
sugguh, aku takut !


mudah mempercayai orang lain, memang bukan sifat semulajadi aku
bukan kekuatanku
jika dinisbahkan, nisbah kepercayaan aku terhadap seseorang itu sangat rendah
terlalu rendah
tetapi, aku cuba untuk percaya kepada orang lain
hapuskan segala syak wasangka dan bisikan syaitan

aku cuma manusia biasa
yang punya hati dan perasaan

aku pernah dengar,
ada yang mentafsirkan mimpi sebagai petunjuk
ada juga yang memberitahu mimpi itu hanyalah mainan tidur
dan sebagai manusia biasa di muka bumi ini
manusia yang sering melakukan dosa
mimpi dikalsifikasikan sebagai petunjuk itu adalah sangat rendah

aku berhadap mimpi itu hanya mainan tidur
dan gangguan semata-mata !

jika ditanya, dalam hidup ini, apakah yang  paling dibenci?
aku pasti akan jawab,
aku paling benci dikhianati !
lebih - lebih lagi dengan orang yang aku beri kepercayaan tinggi

dan dalam mimpi itu, 
sakit dan perit dikhianati itu seakan-akan terjadi betul
tidak, tolonglah katakan ianya tidak!

aku sangat lemah untuk hadapinya jika ianya benar!


*moga-moga pagi nanti mata aku tak bengkak ! penat menangis...



No comments:

Post a Comment